Vähänkö aamulla lehmärouvat katsoivat, että nyt tuo lomittaja on seonnut lopullisesti kun tulee meistä maitoo kiskomaan keskellä yötä. Pölähdin nimittäin navettaan iloisesti huommenia lehmille toivotellen klo 5:45. Huonosti nukutun yön jälkeen oli pakko pitää navetalla vauhtia, ettei nukahda seisaalleen. Sain kunnolla unen päästä kiinni vasta kun Mieskin kömpi nukkumaan joskus klo 2:30 jälkeen, ja mun kello soitti klo 4:00.
Kotona kävin nopeasti pesulla, ennekuin lähdin taas. Ensin oli tulokahvit ja sitten kuunneltiin puhujaa (huipputylsä) tunti. Olisin iloisesti nukahtanut, mutta onneksi oli virkkaustyö mukana. Muillakin oli hereillä pysymis ongelmia. Minä olen jo oppinut varautumaan. Sitten oli liiton mies puhumassa tunnin, eipä tarvinnut olla ku oli väärä liitto. Päiväruokailun jälkeen lähdettiin kisailemaan. Päivä oli kuuma ja välillä hiki lensi, mutta oli ihan hauskaa. Heitettiin seivästä, laskettiin vuosia, käveltiin puujaloin jne. neljä tuntia oltiin siis ulkoilemassa. Lopuksi oli vielä lähtökahvit. 
Ennen töihin lähtöä oli pakko tehdä 15 min välikuolema (torkku) ei olisi iltatöitä muuten jaksanut tehdä.
Mies oli ihanasti lämmittänyt illalla mulle saunan valmiiksi, kun pääsin sitten vihdoin kotiin.
Olen tuolla aijemmin puhunut läpiä pääni kun sanoi että meitä on 170. Kuukausipalkkaisia on 150. Tai no en mä niin kauheesti väärin muistanut, kun tuohon laskee tuntipalkkaiset lisäksi taitaapa luku nousta ylikin.

KYH 1.
8 Palan palatossut aloitin. Tyyliin aloitin ja purin alkuun kolme kertaa, ennenkuin pääsin vauhtiin
18 silmukkaa ja 32 kerrosta. Lankoina vanhoja konekudonta lankoja (saatuja) ja omia jämiä. Puikkoina alumiiniset 3 sukkapuikot.