Hei! Minä, Kauhu täällä. Päätin ottaa hetkeksi näppäimistön tassuihin ja kertoa vähän kuulumisia, kun Äiskä on vähän pipi. Kauheasti olen yrittänyt hoivata Äiskä. Iskä kun on reissussa niin kaikki jää sitten minun huoleksi.
Kissat, Soturiprinsessa ja Hevimies kerjäsivät aamulla ulos joten Äiskä avustuksella ne sitten vietiin ulos ja minä jäin vahtimaan, etteivät vallan riehaannu siellä häkissään. Sitten, kun Äiskä katsoi niiden olleen tarpeeksi ulkona ja laski ne irti. Paimensin ne sisälle. Kyllä ne ihan hyvin kulkee, mutta joskus ne tahtoo jäädä eteiseen maleksimaan jolloin niitä pitää vähän hätistää. Ne eilen olivatkin sisällä jo ihan mahdottomia kun eivät olleet viikkoon olleet ulkona.
Yleensä minä juoksen Äiskällä saunalle lämmityspuut. Saan siitä aina sellaisia pieniä herkkupaloja palkinnoksi. Ja muutenkin se on ihan hauskaa, paitsi kun Iskä tulee pihalle niin silloin minun ajatukset tahtoo hieman hukkua enkä meinaa muistaa viedä puuta perille. Äiskä nauraakin käyttävänsä koiratyövoimaa. Se on myös suunnitellut monasti lähtevänsä minun kanssa käymään kaupassa, mutta aina se on jostain syystä jäänyt. Minulla on ihan oma kantoreppukin tai sellaiset laukut jotka tulee selkään. Eikä sinne kaupallekaan olisi edes pitkä matka. Vain pari kilometriä, mutta jostain syystä se ei vaan ole vielä toteutunut. Toivottavasti se toteutuu tässä ennen kylmiä ilmoja, kun Äiskä inhoaa talvea, vaikkei se mua ja Iskää haittaakaan.

Äiskä kantaa sangolla sisälle vessaan vettä sadevesiastiasta. Se manaa kun vessan säiliöstä on sisuskalut ilmeisti menneet, mutta kun se ei jaksa nyt perehtyä niihin ja sadevesi käy sen pöntön huuhtomiseen. Iskä sitä vähän torstain tutkiskeli, mutta kun se ei oikein ymmärrä ilmeisesti kauheesti sen päälle. Miks ne ei käy ulkona tarpeilaan niinkuin mä? Tai noh, onhan kissoillakin sisällä vessa. Mikshän mulla ei muuten ole? Toisaalta tuolla ulkona on ihan iso vessa. Ainut, että Äiskä on kieltänyt pissaamasta auton renkaiseen. Höh, ihan tyhmää kun niihin olis kiva jättää omat viestinsä maailmalle. Ne kun o niinku meidän koirien 'lentopostia'.
Eilan Äiskä kokeili sellaista 'uusavuttomien kuivakakkua' johon tarvitsi lisätä vaan vesi. Mäkin sain pienen palan maistaa. Pitää kyllä sanoo, että Äiskä tekee perinteisellä tyylillä kyllä parempaa, mutta tuo on tietty hyvä hätävara. Helppo ja äkkiä valmis eikä tartte miettiä onko aineita kotona.
Äiskä lämmitti takkaa ensimmäisen kerran tänä syksynä. Manaili kun Iskä toi puut vasta vähän ennen lähtöään sisälle ettei ne kerenneet yhtään kuivahtaa. Minä olin vähän huolissani, niin piti pikkuisen vinkua, mutta onneksi Äiskä hallitsee tuon lämmittämisen niin ettei tullut edes liian kuuma.
Mutta nyt menen katsomaan onko kissat syöneet kaikki raksunsa 'ulkoatulokipostaan'. Ne kun saa aina sellaisia herkkuraksuja kun tulevat sisälle. Siksi ne yleensä tulevatkin kiltisti sisälle, ettei niitä tarvitse juuri paimentaa.
Hännän heilauksiin!!!

Kulmakunnan Kauhu