Pian tässä talossa käy rähinä. Mä oon jo muutaman päivän ollut raivon partaalla. Jaa mistäkö? Elatusavusta ja siitä että Mies on niin kiltti, että se yks saatanan narttu lehmä horatsu Ämmä kävelee sen yli ja pyyhkiin jalkoihinsa se tullen mennen. Ei, mulla ei edelleenkään ole sitä lasta mitään vastaan, mutta se että Mies joutuu maksamaan tuloihinsa nähden liian suurta elatusapua vain siksi, että tämä Ämmä sellaista vaatii. Ja toinen raukka suostuu ettei joutuisi tappelemaan eikä osaa pitää puoliaan. Mun mittani alkaa olla jumalauta täynnä. Ja ku mun mittani alkaa olla täynnä se tietää myös sitä, että minä pian sitten toimin. Ja kyllä se nainen saa nyt uhata vaikka oikeudella niin täältä kyllä vastataan samalla mitalla tarvittaessa. Olen nyt sanonut miehelle, että asia on hoidettava kuntoon tämän viikon aikana. Ei ne munkaan tulot niin suuret ole, että rupean huvikseni miehen menoja maksamaan. Ja varsinkin kun Mies ei edes uskalla tämän naisen käytöksen takia käydä edes lastaan katsomassa. Vaikka haluasi, mutta ei halua sotkea siihen tapaamiseen muita mukaan. En ole edes vielä ehdottanut että menisin mukana, mutta ehkä pitäisi. Katsotaan mihinkä tämän johtaa.

Ämmä on niin kiero kuin vain nainen voi olla ja luulee ettei sen jekkuja huomata. ( Esim. Toisluokkalaisen puhelimesta tulee tekstiviestejä viikolla klo 22 jälkeen. Ei kuulosta oikein uskottavalta.) Harmi vaan että täällä päässä on yks kappale savolais-pohjalaisia vastassa johon kaikki ei niin vaan uppoa. Ja nyt mulla on tiedossa tarvittaessa todella hyvä entinen lakimies avuksi jos asiat siihen jamaan menevät. Olen kyllästynyt katsomaan kun toista poljetaan jalkoihin tuolla tavalla. Ja tämä on joka vuotinen tappelu tästä asiasta. Miehen kun ei tarvitsisi maksaa kuin se minimi summa tulojensa mukaan, mutta nyt summa on yli kolmanneksen suurempi. Se on maksanut jonkun takautuvan summan, mutta nyt se pitäisi olla maksettu. Maksettavan kuukausierän pitäisi tippua nyt niin paljon että sillä summalla jo tankkaa toista kertaa autoa hyvän matkaa. Joten kun rahavirta pienenee niin varmaan on, että pian on taas Ämmä Miehen kimpussa. Mutta nyt täällä päässä ollaankin valmiina antamaan samalla mitalla takaisin.

 

Taidankin tästä lähteä kaivamaan, kiillottelemaan ja hiomaan sotakirvestäni