Miehen synttärit oli ja meni. Vihdoinkin. Koko viikkohan siihen sitten menikin. Kolmet eri bileet eri paikassa. Melkein voisi sanoa, että neljät. Olin mukana vaan niissä kaikkein epävirallisimmissa varsinaisena päivänä.yes

Meikä on taas ollut varsinaisessa hullunmyllyssä mukana, töissä. Neljä rankkaa ja kaks ”omaa karjaa”. Neljä päivää mentiin P.V.n kanssa aikasia aamuja, myöhäisiä iltoja ja pitkiä päiviä. Yöunet jäivät, vaikka miten päin yritti, 3-5 tuntiin. Oltiin välillä niin silmä kourassa matkalla, että jos ei toinen höpöttänyt niin meinasi nukkumatti tulla kylään jo ratin taakse. Ja nauru maistoi mitä pöhlömmistä asioista ja sanomisista.wink

Kotona ei ollut edes ketään lämmittämässä joten oli illalla tai päivällä lämmitettävä. Kunnes sekin muuttui viimeisinä päivinä vielä vaikeammaksi. Takka sanoi yhteistyösopimuksen irti.crying Pesän sisällä olevat tiilet ovat liikkuneen ja irti.sad Joten se meni sitten lämmityskieltoon (omaehtoiseen) heti ja olen lämmittänyt nyt pelkällä puuhellalla, onneks on edes se.yes Tuli siinä samalla tiirailtua patterien tilannettakin, kun ei ole niihin sitten talon oston jälkeen tarvinnut kajota. Takka ja hella ovat antaneet lämpöä niin hyvin ettei ole tullut niille edes juuri tarvetta ennenkuin nyt. Huomasin että olohuoneessa vain toinen patteri on päällä ja sekin lähtee lämmittää vasta kun lämpö laskee 17ºC. Ja samalla huomasin ettei keittiön patteri ole edes seinässä. Ja hyvin on tarjettu, vaikka joinakin aamuina onkin ollut hiukan holohnaa, 15ºC pahimmillaan, kun ei ehtinyt/jaksanut lämmittää.

Eilen illalla oli sitten viimeinen työilta ja Mieskin oli jo kotona. Hän haki meille pizzat ja lämmitti mulle saunan, että pääsin pian kotiin tultuani saunaan ja hyvin ansaidulle ’lonkerolle’.laugh Ensimmäinen lonkku katosi heti saunan jälkeen kitusiin. Heti perään avasin toisen ja join sen puoleen väliin...lähti taju.surprise Siis nukahdin istualleni nojatuoliin avoin lonkerotölkki kädessä.blush Heräsin Miehen kysymykseen:”Nukut sää?” ”Ööö...joo.” Mies tuhosi loput tölkistä ja niin sitä sitten painuttiin nukkumaan. Miehen huolen aiheena oli, että heräänkö minä aamulla herätykseen, kun sen piti mennä töihin.( Mä ku olen se potkiva herätyskello. Olin sitten kotona tai porukassa jonka pitää herätä tiettyyn aikaan niin minä olen se joka järjestää komppanjassa herätyksen.) Heräsinhän minä aamulla ja Mieskin pääsi töihin aikanaan.yes

Tuo ’oma karja’ tulee kun välillä minusta tuntuu ihan kuin omalla tavallaan omistaisin osittain sen karjan, kun saan todella huolehtia siellä ihan liikaa asioista, että homma toimisi. Testasin tässä ihan piruuttani miten paljon siellä ne asiat todella jää minulle. On kaksi lehmää joilla on poikimapäivien väliä viikko. Olkoon niiden nimet nyt Ahkera ja Elovehnä. Ahkeralle tein umpeenpano-suunnitelman, mutta Elovehnälle jätin tekemättä, koska laskin, että sen ehtii toteuttaa kyllä vielä, vaikka aloitti sen vasta nyt maanantaina. Mutta aiemminkin olis voinut aloittaa,jos joku hoksaa asian. Kysyin sitten maanantaina isännältä, että mitä se tietää Aavasaksan tilanteesta? Isäntä katsoi minua vaan silmät pyöreenä. Ei mitään käsitystä ollut.no Entäs Elovehnän? Samoin.no Jaahas. Aavasaksalle aloitettiin tunnutus ja Elovehnälle umpeutus. Että näin. Menen sinne taas parin viikon päästä pariks päiväks laittamaan ruokinnat kohdalleen ja luultavasti siivoamaan. Nyt ei ollut paljon ylimääräistä siivottavaa, kun Pikalomittajan ja minun välissä oli ollut eräs muu lomittaja.yes Ja vikalistakin jäi tälläkertaa isännälle aika lyhyeksi. Mitä nyt mylly sanoi kesken jauhannan yhteistyösopimuksen irti.angry Kerkesin kuitenkin jauhaa niin paljon, että seuraava pärjää aamulypsyn ruokinnan.

Paistoin tänään lettuja, TAAS. laughTerninsekaisesta maidosta (20litraa) jonka olen säilönyt hankeen sankoihin upotettuna. Kun silloin toin sen (koskahan se olikaan... 2 viikkoo sitten) upotin sen illalla hankeen,kun en jaksanut rueta sinä iltana pakkaseenkaan lattamaan ja jääkaappiin se ei mahtunut. Seuraavana aamuna oli senverran pakkasta, että maidot oli ihan jäässä.sad Nyt olen sitten aina vapailla jaksoilla ottanut ja sulattanut. Tämä pikkusanko (3litraa) oli tänään käsittelyvuorossa. Ja sain siitä 5 litraa lettutaikinaa. Ja kaikki veivasin puuhellalla letuiksi kahden pannun voimin. Tarttis varmaan ostaa se kolmaskin lettupannu.smiley No, pian tulee niin lämpimät ilmat, ettei enää hellaa lämmitettä, eikä saa maitoja säilymään ja sitten loppui lettujen tekokin. Vielä siellä hangessa on ainakin 10 litraa maitoa, yhdessä sangossa.no Sen paiston joutuu jo jakamaan useimmalle päivälle. Ja siitä lastista täytyy jo jakaa lettuja taas naapureillekin, muuten tulee äklö.smiley

Mutta nyt nukkumaan. Huomenna alkaa työvaatepesuralli.sad Saas nähdä selviänkö kolmella koneellisella. Taitaa mennä neljään. Ja saunankin saa taas lämmittää.

Kai hyvät naiset olette tänään muistaneet kosia? cheeky


232A1189L1187N02P71K