Jos eilen oli ihan päivä, niin tänään oli sitten sitäkin karseempi. Heräsin aamulla kurkku ja pää kipeänä. Kostautui se paitahihasillaan kaverin pihassa hiippaileminen.

Poltin hellassa pari kolme pahvilaatikkoa ja sain nillä niin paljon lämpöä, että sain kahviveden kiehumaan. Puita ei mennyt kuin kaksi kalikkaa.

Mies kävi siivoamassa hiukan. Vei roskat mennessään. Minä pakkasin jo aamupäivästä Miehelle kuorman tavaroitaan valmiiks. Ja vein roskia roskiin kahden muovikassin edestä Ja tuhosin pyykkivuorta yhden koneellisen. Ne mitkä oli narulla, vein saunaan, tarkoituksena lämmittää sauna, mutta taidan jättää aamuun. Jotenkin on niin paskamainen olo, että en jaksa alkaa lämmittää. Huomenna näyttäis olevan hyvä keli joten lataan koneellisen aamulla uutta peseytymään. Jos ei vaikka tarttis lämmitää hellaa. Taidan mennä nukkumaan pian. Postissa olisi paketti. Jos nyt kävis siellä kaupassa samalla. Mies toi minulle maito ja sämpylöitä sunnuntaina ja tänään kebaabin :) Jotain hyötyä yhteisestä tilistä johon sillä on kortti, mutta minä olen haltija, eli laitan sinne rahaa tarvittaessa. Eipähän ole tarvinnut jalansyten lähteä kylälle.

Olen arvellut, että mies varmaan tiedostamattaan tai tietoisesti pitää silmällä minulle tulevaa postia. Ja tänään se sitten paljastui: ”Sulle oli posti ennakolla X€ hintanen paketti lähettäjältä Z” Vähän aikaa löi tyhjää. Ahaa. Se oli se viimeviikkoinen paketti. Halusihan se toki tietää mitä olin tilannut. Onneksi kyseessä oli vain sisustuselementti keittiöön. :) Olenkin ollut ovela ja pyysin yhtä toimittajaa lähettämään erään suoraan kotiin tulevan paketin anonyymisti. Ihan piruuttani. Kun arvelin postini tulevan tarkailluksi. No, se on muutenkin tämmöisen pienen paikkakunnan kirous missä kaikki tuntee kaikki. Että jos ei halua puolen kylän tietävän asioitaan on joskus asiat tehtävä hiukan monimutkikkaasti. Onneksi kaveruus pelaa.

Nyt taidan odottaa vielä tunnin, puoli ennenkuin lähden hakemaan pakettia. Saa olla rauhassa, kun suurin osa ihmisistä on jo poistunut kylältä. Ei ole oikein fiilistä just nyt nähdä ketään. En jaksa alkaa vaihtaa hametta housuihin jne. Mutta haluan sen paketin jo käpäliini. Siellä odottaa monta kirjaa. Hihii. Jotain hyvää tälle päivälle. Vois availla pakettia ja juoda samalla jotain teetä (saa sitten yöllä juosta vessassa) Kyllä minä nyt jo lähden sen paketin hakemaan oli ihmisiä tai ei. Pirunko sen on väliä? Olenhan käynyt työvaatteet päälläkin kaupassa, kun ollut kiire. Tsau moro hei.