Kuka on hukannut kesän? Tein sitten aamulla hellan valken ja keittelin kahviveden hellalla. Oli pakko, kun on niin kylmää ja kosteaa, mutta ei viitsi pistää pattereita vielä päälle. Vois kyllä lämittää vielä huomen aamunakin hiukan, jos tämä kalseus vaikka haihtuisi.

Sain tänään postissa parikin pakettia. Ja yhtä vielä odottelen ensiviikolla :) Tänään tuli tietopaketteja asioista mistä olen halunnut ottaa jo aikaa sitten oikeastaan selvää, mutta siitä olisi kuitenkin noussut jonkin asteinen marmatus, joten olen sitten päättänyt asian antaa olla. Nyt minulla on moneksi illaksi hyvä unilääkettä :) On sen verran tietopohjaista, että taatusti lätee taju. Lisäksi käväisn kotia tullessa kirpparilla mistä löytyi pari kirjaa ja vähän muutakin.

Tuli sitten illalla käytyä piiitkästä aikaa katsomassa sellaista bändiä mikä oikein todella vetää meikäläistä puoleensa. Ihan yhtä vetovoimainen oli kuin silloin kauan sittenkin. Samallainen hyppiminen, pomppiminen ja eteenpäin rynniminen kuin 30 vuotta sittenkin. Johan siinä itsekin väkisin ’nuortui’ vaikka saikin välillä lievästi huvittuneita/paheksuvia katseita kun jorasi ja lauloi/karjui mukana. Nyt on kurkku arka ja ääni käheä, mutta entäs sitten? Todennäköisesti siellä eräät luulivat että olin enemmän humalassa, kuin olinkaan. Kunnia on jo mennyt aikaa sitten joten maine siis kasvakoon. Olinhan juonut koko illan aikaan, iiik, 4 lonkeraoa ja niistäkin 2 jo ennen lähtöä kotona. Kuukauden kiintiö melkein täynnä ;) Näin paljon sellaisia tuttuja joita en ollut nähnyt valovuosiin (yli 5 vuoteen). Paljon oli halailua ilmassa ja sain kyläilykutsuja. Tuntui hyvälle. Ja tapasin erään nuoren jonka olen viimeksi nähnyt semmoisena nyrkillä tapettavan kokoisen. (Aikuisen ihmisenkin voi muuten tappaa nyrkillä.) Siitä oli tullut hieno neitokainen. Olin suorastaan yllättynyt, kun alkoi yleensä puheisiin, kun olen ollut niillä vaan töissä navetalla.

Koko illan oli hyvä fiilis. Alkoi jo kun meikkasin yhden kaverin ja otettin samalla vähän pohjia, kun odoteltiin (rekka)kuskiamme. Ja jo matkalla tunnnelma nousi korkealle, kun musiikki soi niin lujaa, että itseasiassa auto tärisi :D Tuli niin ’amisaika’-olo. Ja keikan jälkeen tietty grillille syömään niinkuin silloin nuorempanakin. Ostin levyn nimeltään Täydelliset Miehet.

Kauhu oli Miehen luona yökylässä ilman kissoja. Mies haki sen illalla ennenkuin me lähdettiin ja toi aamulla, kun meni töihin. Siis sen auto seisoi mun pihassa, kun se oli mun autolla kämpällään. Sen autoon, kun ei koiraa voi laittaa. Ei se sinne varmaan mahtuisikaan. Pääasia ettei Kauhun tarvinnut odottaa minua kotiin. Vaikka oli hiukan höh-olo, kun aamulla avas silmät ja Mies seisoi makuuhuoneen ovella. Nyt vasta tuli mieleen, että entä jos mulla ois ollut joku ’mato’mukana? Olis varmaan tullut sitten laittaneeks viestin, että jättää koiran alas. Se se oliskin ollut mielenkiintoinen tilanne. Ei toisin tullut kyllä mieleenkään raahata ketään mukaan, vaikka halailua tulikin harrastettua useimmankin miehen kanssa. :) Oli tuonut smalla minulle katsottavaksi Täydellisten Naisten viimeisen kauden. Mikä yhteen sattuma ostamani levyn kanssa.

Sain muuten tänään kasviparkani multiin ja laitoin kokeeksi sitten Kuolemattomasta oksan vesilasiin. Jos menen käymään sillä yhdellä tutulla ens viikolla kylässä voinkin viedä sille sen tuliaseksi. Nuo sankot suojaruukkuina oli hitsin hyvä idea. Pitää hakea muutamia lisää. Ja katsoa niitä sinkkisankoja jotka olivat hiukan isompia, mutta eivät kauhean suuria (10 litraisia). Ja sitten tarvitsen vielä narua ja helmiä. Ohjeet löytyy tänään kirpparilta ostetusta kirjasta. Tietty vois kokeilla siitä paalilangasta, vaikka se onkin muovia, että taipuisko se amppeliksi. Voi olla liian kovaa. No, yrittänyttä ei laiteta.