Mökillä oli vallan rentouttavaa. Nautin sellaisesta harvinaisuudesta kuin television katselusta ja kynttilöiden poltosta. Meillä ei mies pidä siitä että meillä poltetaan kynttilöita joten olen sen sitten jättänyt niihin hetkiin kun olen joskus yksin kotona.
Puukasakin heilahti sisälle suojaan poikaporukalta nopeemminkun mitä minä kerkesin mökille ja tutkia paikkoja. 7 kertaa oli keretty jo soittaa sinä aikana. Sitten vasta kuulin repusta sisälle sitä kantaessani, että puhelin soi.
Me Kauhun kanssa teimme yhteistyötä niin viedessämme kamoja mökkiin kuin kantaessamme puita takkaan. Minulla ei ollut mitään kasaa lakanoita mukana mökillä vaan makuupussi, jonka Kauhu kantoi autolta sisälle mökkiin. Kuin myös kantoi mökiltä sitten taas autolle. Koiratyövoimaa  
Mökki ei ollut mikään suuri, mutta hyvällä sovulla kyllä siellä jopa 10 henkeä voisi yöpyä. Neliöitä n. 40 ja se soveltuu hyvin 4-5- henkilölle. Varsinaisessa asuinkerroksessa oli tupakeittiö, makuualkovi ja wc. Parvessa oli nukkumatilaa. Alakerrassa sauna, pesuhuone ja takkahuone. Siellä oli lattialämmitys ja varaava takka, kuten myös tupakeittiössä. Vaikka kotona on varaava takka onnistuin lämmittämään takkaa toisena päivänä hiukan liikaa. Ja illalla meinasi meillä molemmilla olla kuuma. Oli mulla mukana neule, mutta jotenkin kirja veti puoleensa pitkästä aikaa. Ruuanlaittoon en jaksanut paljoa perehtyä koko viikonloppuna vaan nautiskelin helpoista pussikeitoista. Ja Kauhu sai syödä valmista kypsytettyä puuroa.

Kotiin paluu ei ollut mikään maailman hohdokkain. Pihalla tyhjiä kaljatölkkiä ja pahvilaatikoita yms, mutta kun olin luvannut, että saavat juhlia niin en sitten sanallakaan asiasta maininnut. Hyvin pojat jälkensä ulkoa siivosivat ihan sanomattakin. Ja Miehelle kerroin että sillä on sitten kaksi päivää aikaa siivota sisällä, kun minä mene taas kylpylään koulutukseen heti alku viikosta.