Mua myöhään illalla sängyssä lukiessa meinasi rueta ääneen naurattamaan, kun kuuntelin sekä Kauhun, että Miehen 'puhumista' unissaan. Kauhu ei varsinaisesti haukkunut, murissut tai vinkunut vaan piti sellaista ovelaa puhketta. Sitä on todella vaikeaa kuvata. Ja siihen Mies vastasin vähän samaan tapaan. Tätä vuoropuhelua kesti hetken aikaa. Keskustelu kuulosti suorastaan jonkinasteiselta neuvottelulta. Mitä siinä sitten käsiteltiinkin jäi kyllä minulle täysin arvoitukseksi, kun kummastakaan ei ottanut mitään selvää. Ne miehet, ne miehet.

Meillä oli aamulla Kauhun kanssa sängyssä 'äiti poika' keskustelu sen jälkeen kun Mies oli lähtenyt töihin ja 'lapsi' tullut takaisin nukkumaan. Se kun meinasin ryövätä koko peiton itselleen.

Päätin ettei mulla ole mitään pakkoa nousta aamulla ylös sängystä kuin vieteri joten päätin harrastaa kissamaisuutta; venytellä, virutella (nyt ei puhuta mistään astioiden huuhtelemisesta) ja kismitellä oikein sydämeni pohjasta ja koko sängynmitalta. Venyttelyn jälkeen olisi tietysti ollut oiva tilaisuus potkia itseään perseelle ja nousta ylös, mutta sieppasin kirjan käteeni ja päätin lukea hetken.

Mies hiipi mua herättelemään. (Mikähän siinäkin on, että mä en saa juuri koskaan nukkua aamulla niin pitkään kuin haluaisin vaan mut tullaan herättää kymmenestä vapaa aamusta kahdeksana. Sitten jos muistan illalla sanoa ettei mua saa aamulla herättää niin saan nukkua.) Tosin herätyskelloni oli jo siinä vaiheessa ilmoittanut, että olis aika herätä. Ylös nouseminen siirtyi kylläkin erinäisistä syistä vielä hieman ja lopputulos oli, että sängyssä nukkuja vaihtui. En yleensä henno kiskoa Miestä samantien ylös, kun se kuitenkin nousee töihin aamuyöstä. Nyt kyllä olisi jos senkin aika herätä taas tähän päivään.

Vietyäni kissat taas pihalle, vedettyäni Kauhulle muutaman raundin koulua ja leikittyäni sen kanssa hetken vetäydyin sisälle aamupalalle ja astiakoneen kimppuun. Pyykitkin pitäisi vielä pistää koneeseen, kun huomenna taas koittaa tuo paskainen arki. Tekis mieli lähtee Kauhun kaa lenkille, mutta ku tietää, että ettei tuo koipi siitä tykkää niin jätänpä nyt tekemättä.

Jostain syystä ei nyt taas ajatukset kulje ollenkaan siihen mallin ku olin alunperin ajatellut joten parempi lopettaa taas lyhyeen.